söndag 29 mars 2009

Travel form 4 Darnassus - Stormwind. Gävle - Stockholm.

Note: Efter som allt det här kan verka väldigt ointressant så tänkte jag
försöka skriva ett lite intressantare, roligare, Nödvändigare inlägg
i veckan.




Det var skönt att kliva av tåget i Stockholm.
Nu behöver man inte krångla till det så mycket mer och här får stanna en stund.

Stockholm gör det som jag tycker många storstäder inte gör.
Det känns stort, det känns livligt och det är skönt när det är grönt.



Farmor är där och möter mig vi går till ett Kina/Sushi ställe och äter.
Efter det bär det av mot byrokratins Stockholm.

Först till Resebyrån som jag åker med för att hämta ett "Certificate of eligabillity"
som behövs för att sedan uppklara hela visum processen.

Från Rese byrån åker vi mot Japanska Ambasaden som så vit jag förståt räknas som en del av Japan.
Är det så, Räknas ambasadens mark som en del av landet den hör till?

I vilket fall som helst så tog Jag inte med Passat till Ambasaden och det var ju ett misstag.
Så jag fick komma tillbaka nästa dag.


Vidare mot Farmor och Kaj unberbar mat och sällskap väntade.
Jag kan än inte förstå hur stark Kaj måste vara för att klara av allt.
För mig är han en vardags hjälte på många sätt.



Idag var jag tillbaka till Ambasaden och kompletterade med Pass och annat som saknades men det
ska ju altid hända något spännande.

Innan jag gick in på Ambasaden stod jag och rökte.
Fimpade precis som vanligt... eller det kunde man tro.
När jag kom innanför dörren tyckte jag att det luktade lite väl mycket rök
och självklart så har min jacka lyckats börja brinna smått.

En kille skricker till och jag släcker den.
Men konstigt nog så var det det.
End of story inga konstigheter man börjar brinna smått någon skriker till
inget mer...
Konstigt om du fråga mig.


Jo självklart så tackar jag honom och undrar vad han gör där.
Tydligen skulle killen tävla i Pingis VM i Japan.
(Eller så mycket förstod jag av den breckliga Engelskan)




Nu har jag tagit mig till min Farbrors familj i tullinge.
Blir boende här några dagar.




Rosenbad.


Iförgår tog jag mig in till stan för att luncha på rosenbad med farmor, en av farmors kompisar
som jobbar på U.D och hennes dotter.

Man kände sig löjligt viktigt där inne.
löjligt viktig och löjligt fel klädd.


Så många slippsar har jag aldrig sett på en och samma plats.
En hel del mer igenkända folk fanns också.


I vilket fall var det jätte kul att få träffa båda två.
Helt annorlund från vad jag förväntat mig så var de så avslappnade och coola.


Fick massor av bra tips inför resan som jag plokar upp här lite senare.
Tack för allt till er båda.



Gamla stan nästa för att hitta en manga serie om The legend of Zelda Ocarina of time
och Majoras Mask.
När man vuxit upp med spelen och är lika mycket Zelda nörd som jag är så MÅSTE
man ha dom det finns inget annat val än att komsumera.

Lyckades även få tag på en Live action Mushishi film.
Såg den lite senare och det var helt okej.

efter att ha sett anime serien så hade man lite högre förväntningar men ingen
besvikelse direkt.



Aquariet-Skansen och 75år fest.



Birgitta fyllde 75 och detta firades på Aquariet på skansen.

Det är roligt att få träffa släkt man aldrig någonsin sätt skymten av förut.
Vi samlades vid Aquariet och började en guidad rund tur.


Det fanns Apor, Sengångare, Spindlar, ormar och allt man kan tänka sig.
Guiden visade upp en fågelspindel och en boa orm.

Alla som ville turades om att visa att de inte hade orm eller spindel rädsla.


Efter en turen var klar stod ett bord uppdukat för middag och fest.
Mycket godare än man kunat tro med den vegitariska buffén.

Jag måste säga att det var så bra att äntligen få träffa Daniel farfars bror
som man hört så mycket om men aldrig träffat.
Hela hans familj var uppe också.

Roligt att träffa Birgittas familj också, luca var en riktigt skön tysk släkting,
hans familj fanns också med såklart.


Snart bär det av och det är mer man vill uttrycka än man kan skriva till alla och om resan
hittils.

Men för att inte gå händelserna i förväg så skriver jag ett sista stockholm inlägg på arlanda.


Til then
Bilder Från Stockholm

Centralen

Barkarby

Japanska ambasaden.

Tullinge (Duh...)

Har du sett den förut...

Reklam från Tullinge.


Juste Mange!
Dom kommer till Stockholm!



1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att få följa dej! Det underlättar separationen... Mormor