söndag 29 mars 2009

Mitt Sverige

DU gamla du fria du Lite lätta lagom land,
Du Land som jag älskar.

Låter det lite för patriotiskt?
Njaa kanske det, men jag älskar mitt Sverige om man nu får kalla det för sitt.

Sverige från Norr till syd med Lagom mycket intressant kultur
Sverige med Lagom mycket lagom mycket djur.
Sverige med lagom lag, Sverige med lagom lång dag.
Sverige lagom land, Sverige som lagom mycket tar hand om sin invandrings politik,
I Sverige är alla tydligen Lagom rik.

Uppväxt i Jämtland så vänjer man sig snabbt vid all natur och det tar
lägre plats på listan för vad man vill se och vad som krävs för att göra en upplevelse av Sverige.

Men hittar man tillbaka och får upp ögonen för hur vackert det är här uppe kan man
stanna och njuta länge av det natur sköna Sverige, speciellt norra Sverige.

Jag älskar allt lokal producerat och hoppas på att all marknad världen om
för lokal producering växer sig mycket större än vad den är idag.

Det fina med Norrland är faktiskt att man får vara sig själv för en stund och det tror jag
gäller i Sverige också bara man vet vem det är.

Mitt Sverige är

Jämtlands Skogar, Älvar, landsbygd och uppskattade kultur.

Gävles skit lukt som stör en varje morgon så mycket att man skapar
ett hat kärleks förhållande till den.

Sundsvalls egna känsla som ingen annan stad har för mig.
Det går helt enkelt inte att sätta ord på

Gnäll bältets otroligt störande dialekt som jag förstått att jag
måste älska för att jag avskyr den så mycket.

Semi-religiösa traditions inriktad inhemsk politik som oftast är så otrolig trist.

Stress, press vem blir inte less.

MAAAAAATTT!!!!!! ursäkta uttrycket med OMFGLOLWTFLOLOLOLHAXXORSROXXORSTHEROFTLOL!
Svensk husmanskost!

En salig blandning av folk, alla mellan Treriksröset i norr till Smygehuk i syd.


Allt jag fått se och varit med om som blivit utmålat på min
Sverige Karta.



Sverige du vackra, fina land du som ibland låter mig se dig så lång från lagom
att det glädjer mitt lite lätta lagom hjärta.

Inga kommentarer: