söndag 19 april 2009

Kyoto, Kyoto Desu!

Tadaima Kyoto desu!

(Det kommer mer om den senaste veckan och allt hittils på onsdag för då får vi förhoppningsvis
ett snabbt fungerande internet hemma.)

Rötterna börjar fästa och njuta av Kamo flodens svalka.
Snart en månad har gått sedan jag kom till Japan och det är mycket som man får
vänja sig vid var av det mesta är väldigt bekvämt.


Typisk blogger-shit att göra:

Några saker som förväntat mig.

  • För mycket folk.
  • Natur inte lika skön som Media målar upp den.
  • Svårt Språk. (Alla talar för snabbt)
  • Dyrt land.
  • 200% för varmt.
  • Bli sjuk pga. den annorlunda kulturen.
Inget av de ovanstående förväntningarna (Om man nu vill kalla den det) stämde.


Vad som faktiskt finns och märks tydligt här.

  • Mycket folk men uttrymme andvänt så väll att man inte behövs trängas eller känna av den egentligen riktigt stora folk mängden.
  • Natur MYCKET MYCKET MYCKET MYCKET MYCKET MYCKET fagrare än vad jag någonsin skulle kunna förväntat mig även om jag hade varit EXTREMT positive.
  • Lätt språk med reservation för Kanji delen. Japanska går snabbt att lära sig om man är den som kan lyssna. Det är inte svårt att förstå sammanhang även då man läser Hiragana betäckta skyltar.
  • Japan är billigt, d.v.s. Billigare än Sverige. Lönen hänger självklart samman med valutan men det skall tydligen inte vara svårt att få jobb här som Gaijin.
  • Det är väldigt varmt här men än så länge fixar man det om man inte klär sig för tungt.
  • Många av mina nya polare här har blivigt sjuka men än så länge har jag klarat mig bra.



Här kommer ett bilder från mina första dagar i Kyoto det kommer några VIDEO LOG inlägg
snart I Promise.


Yaa naa!



Sakura blommor nära Sanjo Bridge.





Nära Heian Helgedomen.
Eld Konst vid Kamo Floden.



KIYOMIZU-DERA TEMPLE/SHRINE (The Shrine of pure water)



1 kommentar:

Anonym sa...

Vill läsa mer, snälla erik! mamma